Feb 16, 2021 - 0 Comments - Uncategorized

4 powody dlaczego powinieneś przeprowadzać ankiety wśród swoich klientów

Twoi klienci są najcenniejszym źródłem informacji. Większość z nich chętnie powie Ci o tym, co podoba im się w Twoim produkcie lub usłudze, ale także da Ci znać, jeśli są niezadowoleni. Dlatego ankietowanie klientów jest tak ważne, ponieważ daje doskonałą okazję do zbierania opinii oraz działania na ich podstawie.

Lepsze zrozumienie klientów

Ankietowanie klientów może dać Ci lepsze wyobrażenie o ich wzorcach zakupowych. Pytając ich o to, w jaki sposób kupili Twój produkt lub usługę i dowiadując się, w jaki sposób najchętniej dokonują zakupów, czy to w sklepie, na stronie internetowej czy w katalogu, możesz sprawić, że proces ten będzie dla nich prostszy i przyjemniejszy. Osoby są bardziej skłonne do ponownego zakupu danej marki, jeśli ich doświadczenie jest przyjemne, proste i pozbawione problemów. Wiele firm dąży do tego, aby ich klienci kupowali w sposób bardziej instynktowny i automatyczny, co często określa się mianem nawykowych zachowań zakupowych. Ankiety pozwolą poznać zadowolenie klientów, a także ich uwagi co do świadczonych usług. W ten sposób właściciele przedsiębiorstw będą mogli poprawić swoje usługi, a także wprowadzić nowe produkty, na które zapotrzebowanie wskażą klienci w ankietach.

Dowiedz się, czego klienci oczekują

Aby być w stanie dać klientom to, czego naprawdę chcą, musisz wiedzieć, widzieć, słyszeć, rozumieć, czuć i myśleć to, co oni myślą. Aby osiągnąć ten cel, podczas gdy duże marki z dużymi budżetami zazwyczaj wydają ogromne kwoty na badania rynku, aby lepiej zrozumieć swój rynek nabywców, ankieta przeprowadzona wśród klientów z odpowiednimi pytaniami może dostarczyć równie wartościowych wyników. Kiedy już lepiej zrozumiesz potrzeby swoich klientów, możesz zacząć koncentrować swoje wysiłki na obszarach, które są dla nich najważniejsze, jak usprawnienie sprzedaży, zwiększenie oferowanego asortymentu, czy poprawa obsługi klienta.

Uzyskaj informacje, co odstrasza Twoich klientów

Ustalenie, dlaczego potencjalni klienci nie kupili od Ciebie, jest równie cenne jak wiedza o tym, czego chcą, ponieważ może pomóc Ci zidentyfikować i rozwiązać wszelkie niewiadome w cyklu zakupowym Twoich klientów. Od ich doświadczeń z Twoją stroną internetową lub wrażeniami z Twoich materiałów marketingowych, po jakość ich interakcji z Twoim zespołem sprzedaży. Zadając odpowiednie pytania ankietowe, możesz wskazać, co powstrzymało potencjalnych klientów przed zakupem od Ciebie. Możesz nawet zapytać ich, co sprawiłoby, że wróciliby do Ciebie i dokonali zakupu, abyś stał się jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją zakupu w przyszłości.

Ankiety wzmacniają relacje z klientami

Zrobiwszy wszystko, co możliwe, aby przekonać potencjalnych klientów do zakupu od Ciebie, po dokonaniu przez nich zakupu musisz pielęgnować te relacje, aby zapewnić, że powrócą. Wysyłając im ankietę satysfakcji klienta, możesz sprawdzić, jak bardzo są zadowoleni z nowego zakupu, a jednocześnie zidentyfikować wszelkie problemy, które mogą wymagać rozwiązania. Klienci doceniają, gdy marka poświęca czas na kontakt z nimi, co pomoże również wzmocnić Twoje relacje z klientami po dokonaniu sprzedaży.