Sep 14, 2018 - 0 Comments - Uncategorized -

Dobry proces rekrutacji gwarancją pozyskania idealnego pracownika.

 

Rekrutacja kandydatów to zwykle żmudny procesem poszukiwania idealnego pracownika, który spełniłby wszelkie nasze oczekiwania lub chociażby ich część. Dawniej ogłoszenia widoczne były w gablotach sklepów, czy wywieszano je na drzwiach sklepu. Obecnie proces rekrutacji w przeważającej części odbywa się poprzez aplikacje oraz formularze internetowe. Ścieżka procesu rekrutacyjnego, którą możemy już nazwać tradycyjną, wygląda następująco: wystawiasz ogłoszenie, następuje napływ CV, wybierasz i zapraszasz najbardziej interesujące osoby.

Co jednak jeśli następuje okres braku zainteresowania kandydatów i na ogłoszenie pracy nie ma jakiegokolwiek odzewu? Wpływ na to może mieć przesyt dostępnych ofert pracy w internecie, a także wiele fikcyjnych ofert wprowadzających w błąd. Mało zachęcające  na pierwszy rzut oka oferty również będą pomijane przez potencjalnych pracowników. Jak temu zaradzić? Czy Twoja oferta pracy jest interesująca?

Zacznij od sprecyzowania nazwy stanowiska, tak by brzmiała ona atrakcyjnie. Ogłoszenia typu „Sprzedawca” osiągają bardzo małą liczbę aplikacji godnych uwagi. „Dyrektor ds. kluczowych klientów”, „Business Manager” – to stanowiska, które przyciągają największą ilość interesujących aplikacji. Warto pamiętać, że ogłoszenia zawierające w nazwie „Dyrektor” cieszą się   większą liczbą zgłoszeń.

Ogłoszenia na najpopularniejszych portalach typu pracuj.pl przestają być efektywnym rozwiązaniem. Należy zastanowić się gdzie możemy znaleźć interesujących kandydatów, którzy wpiszą się w ramy naszych wymagań. Dużą potęgą jest obecnie Facebook, Twitter czy LinkedIn – są to aktualnie najlepsze źródła, by dotrzeć do wartościowych kandydatów.

Długi i złożony proces rekrutacji może zniechęcić kandydata. Warto czas trwania takiego procesu ograniczyć do potrzebnego minimum. Bardzo trafnym rozwiązaniem, który pozwala na dużą oszczędność czasu oraz wybór idealnego kandydata jest poddanie kandydata badaniu kompetencji. Wypełnienie testu w formie on-line pozwala uzyskać kompleksową i wiarygodną informacje odnośnie aplikującego.

Szybka reakcja na kontakt ze strony kandydata wiąże się zwykle z zyskaniem interesujących osób. Bardzo ważnym jest, aby weryfikacja CV nie trwała miesiąc lub dwa. Warto mieć osobę, która będzie zajmowała się tym na bieżąco, aby nie tracić cennych kandydatów lub posługiwać się stworzonym przez siebie testem kompetencji, dzięki którym wyniki są generowane automatycznie po jego rozwiązaniu.

Ważnym elementem jest także dbałość o środki wizualne. Atrakcyjne ogłoszenie jest schludne, przejrzyste, przemyślane i cieszące oko. Warto zainwestować w ciekawą grafikę, gdyż często właśnie po doznaniach wizualnych odnośnie ogłoszenia, czy strony www Twojej firmy kandydat dokonuje oceny i podejmuję decyzję o aplikowaniu.

Sprecyzuj swoją ofertę – przedstaw w jasny sposób, jakie kandydat zyska korzyści, jakie wynagrodzenie jest w stanie uzyskać i w kilku słowach ujmij dlaczego warto u Ciebie pracować. Cenna uwaga – warto napisać mniej korzyści ujmując je w sposób bardziej konkretny.

Każda firma w pewnym okresie swojej działalności musi stawić czoła rekrutacji. Powodów zmiany pracowników może być wiele, ale cel pozostaje jeden – zdobyć najlepszego na rynku pracownika. Duże znaczenie ma sposób w jaki przeprowadzasz proces rekrutacji, a również jak bardzo porywające jest Twoje ogłoszenie. Aby zdobyć kandydata, który spełnia Twoje wymagania musisz sam najpierw kilka ich spełnić. Wszędzie tam gdzie popyt jest większy od podaży, oferta pracy i proces rekrutacji musi być sformułowany lepiej od konkurencji.